marketingowy-harpagan.pl

W jubilerstwie mamy bardzo dużo marek. Co je łączy? Na pewno surowce, jakie wykorzystują do wytwarzania swoich wyrobów, ale także jakimi dodatkami je zdobią. Teraz skupimy się na te drugie. Skategoryzujemy je i delikatnie zdefiniujemy.

Syntetyczne kamienie – są zazwyczaj robione minii ołowiowej, a prościej ze specjalistycznego szkła. Designerzy nierzadko umieszczają je w tańszych kolekcjach srebrnej biżuterii. Szkło kryształowe jest przede wszystkim wyróżnia się wysokim współczynnikiem rozszczepiania wiązki światła. Jest także nieznacznie gęstsze od tego nam znanego. Najbardziej rozpowszechnionym producentem takiego szkła pozostaje zagraniczna marka Swarovski Elements.

Cubic Cyrkonia |to} następny z reguły umieszczany element ozdobny. Samą cyrkonię produkuje się całkowicie syntetycznie. Pozostaje bardzo twarda, ponadto możemy ją dowolnie barwić. W jubilerstwie sama cyrkonia popularny jest nie długo, krystalizuje się w wysokiej temperaturze. Cóż, największą cnotą pozostaje niewysoka cena.

Kamienie Szlachetne – najbardziej wartościowe spośród kamieni wkładanych w wyroby złotnicze. Znajdujemy ich w naturze całkiem dużo. Jednak teraz skupimy się na tych najpopularniejszych.

Szmaragdy {to| wyższa klasa kamienia zwanego berylem. Dla mniej obeznanych, jest on ciemnozielony. Cieszy się popularnością jubilerów oraz pasjonatów. Jest niezwykle twardy, ale również kruchy.

Rubiny pozostają prawie najdroższym kamieniem, ponadto pochodzą z grupy korundów. Znane są z ponadprzeciętnej twardości 9/10, najbardziej rozpowszechnione rubiny pozostają krwistoczerwone w takich kamieniach nierzadko można zauważyć głębię kolorystycznej tonacji.

Szafiry – niezmiennie są niezwykle uznawane w branży złotniczej. Podobnie do szafirów przynależą do gatunku korundów. Najczęściej są niebieskie. Duża ilość jubilerów tworzy go sztucznie.

Diamenty na ich temat możemy opowiadać dość długo. Pozostają najtwardsze z naturalnych skał oraz zarazem najcenniejsze.

Wymieniliśmy najczęstsze wykończenia stosowane do dekorowania wyrobów jubilerskich. Choć, że znamy ich na ziemi zdecydowanie dużo.

Marketingowy Harpagan